علی چینی پیشکسوت تیم استقلال تهران اعتقاد دارد این تیم در فصل نقل و انتقلات مظلوم واقع شده و مدیریت باید هر چه سریع تر فکری به حال خرید بازیکنان جدید بکنند.

استقلال

چینی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به وضعیت بیماری کلیوی خود تاکید کرد: امروز از معاونت درمان و بهداشت نامه گرفتم تا بیمارستان تایید کند، ماه آینده پیوند انجام دهم. در حال انجام کارهای اداری آن هستم. هفته‌ای دو جلسه هم دیالیز می‌شوم. امید به خدا فعلا بهتر از گذشته هستم. مردم دعا کنند. عمل سنگینی است . امیدوارم موفقیت‌آمیز باشد.

او درباره شرایط این روزهای تیم استقلال گفت: من به خاطر اینکه بیشتر درگیر کارهای بیمارستان بودم، تک وتوک خبرهای باشگاه را از برخی دوستان و رسانه ها معتبر پیگیری کردم. باید بگویم متاسفانه شرایط زیاد مساعد نیست. امسال از لحاظ اینکه یارگیری کنیم چه اتفاقی افتاد است!؟ گویا جلوی یارگیری بسته شده است. وگرنه فکر نکنم هدلینگ خلیج فارس کوتاهی کرده باشد. شاید بخشنامه دادند نباید بازیکنی بگیرند. در خبرها دیدم که آقای پزشکیان رییس جمهور منتخب در نامه‌ای از اقای مخبر سرپرست دولت خواستند که نقل و انتقلات و جا به جایی در دولت انجام نشود. حالا این موضوع شامل هدلینگ خلیج فارس هم می‌شود یا نه نمی‌دانم.
وی اضافه کرد: اگر می‌شود آقای پزشکیان یک تبصره ای بگذارد تا تیم‌های ورزشی بتوانند در این برهه حساس که زمان دارد می‌گذرد کار خود را پیش ببرند. با یک بخش نامه به وزارت ورزش و فدراسیون اجازه دهند تیم ها نقل و انتقلات خود را انجام بدهند. مدیرعامل بتواند کار باشگاه را انجام دهد. الان این وسط همه چیز به ضرر استقلال تمام می‌شود. تنها تیمی که به مشکل می خورد استقلال است. این نابرابری است و عدالت نیست. حالا زمانی وضعیت یارگیری آزاد می‌شود که در بازار نقل و انتقلات بازیکن نیست.

چینی تاکید کرد: این شرایط شبیه سال قبل است. سال قبل هم استقلال در یارگیری در حد انتظار نبود الان هم که دولت دستور داده جا به جایی صورت نگیرد. استقلال بزرگ، کادرفنی و بازیکنان لطمه می‌بینند. وگرنه صد درصد هلدینگ خلیج فارس آمد که مشکلات مالی استقلال را حل کند. از طرفی چند بانک هم آمدند که مشکلات مالی پرسپولیس را حل کنند. حالا آقای پزشکیان که خودش هم ورزشی است اجازه دهد تیم ها کار خود را انجام دهند.

پزشکیان سابقه بازی با تیم پیشکسوتان استقلال را در سال‌های قبل داشته است، علی چینی درباره اینکه آیا او هم سابقه بازی برابر پزشکیان را داشته گفت: شاید بازی کرده‌ام و یادم نیست. شاید هم ایشان را نمی شناختم.

او درباره اینکه چه توصیه‌ای به جواد نکونام دارد تاکید کرد: من مطمئن هستم جواد نکونام و کادرفنی اش دوست دارند بهترین تیم را داشته باشند تا پرقدرت تر از پارسال در لیگ شرکت کنند. من خودم به خاطر اینکه یک برهه‌ای روی نیمکت استقلال نشسته‌ام این موضوع کاملا احساس می کنم. مواقعی هست اینکه نمی‌توانی حرکتی بزنی و حرص می خوری. الان هم جواد نکونام با مدیریت و آقای علی‌عسگر رییس هدلینگ خلیج فارس جلسه بگذارد تا به یک جمع بندی برسند و این قضیه را مدیریت کنند. نباید فضا به سمتی برود که بازیکن درجه دو-سه بگیرند. استقلال در لیگ نخبگان آسیا حضور دارد و باید تیم قدرتمندی را ببندد.

این پیشکسوت تیم استقلال درباره اینکه تیم پرسپولیس به عنوان تیم رقیب یک هوادار متمول دارد که در جذب بازیکن به این تیم کمک می‌کند گفت: من در جریان باشگاه پرسپولیس نیستم ولی در نیم فصل پارسال بازیکنان خوبی جذب این تیم شد. بازیکنانی مانند عبدالکریم حسن، عیسی آل کثیر و... اما استقلال نتوانست. الان هم پرسپولیس اسم‌هایی را برای جذب مطرح می‌کند که بازیکنان میلیون دلاری هستند. حالا بحث پسپولیس به من مربوط نیست اما استقلال مظلوم است.

او درباره اینکه در اولین جلسه تمرینی استقلال ۵ بازیکن مطرح این تیم به خاطر طلب فصل قبل خود حاضر نشدند در تمرینات شرکت کنند تاکید کرد: این موضوع هم به همان بحث مشکلات مالی برمی‌گردد. خوب نیست استقلال با ۹ نفر تمرین کند. این را حتما از طرف من بنویس از سردار شهریاری، آقای سمیعی و جواد نکونام خواهش می کنم هر چه زودتر برای جذب بازیکن برای تشکیل تیم قدرتمند اقدامات فوری و قوی انجام دهند. در آخر هم از همه این عزیزان تشکر می‌کنم دم شان گرم. ان شاءالله که امسال بتوانند برای قهرمانی بجنگند.

کد خبر 866139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha